פאנטק קורסת? - מאמר דעה
לאחר שנתיים של קשיים – חברת פאנטק מפטרת את המנכ״ל ויזם החברה תומס ג׳קרמייר
ג׳קרמייר הוא דמות מיוחדת בנוף הייחודי של עולם הסימולטורים. ג׳קרמאייר אחראי על הקמת אחת החברות שהיו להכי לוהטות ומבוקשות בתחום. אך לאחר שנתיים של החלטות שגויות, מפרט מוצרים מבלבל והעברה של הייצור לספק שלא עמד בדרישות, חברת האם של פאנטק (Endor AG) הוציאה הודעה רישמית ב 28 למרץ על החלפת מנכ״ל החברה תחת לחצים ודרישות של הבנק הממן.
״היום, הבורד המנהל של חברת אנדור AG החליט על שחרורו של המנכ״ל תומס ג׳קרמאייר, שיחול מתאריך 30 למרץ 2024 ובכך לעמוד בהסכם ובתנאי מהותי שהוסכם ע״י הבנק הממן…״
תומס ג׳קרמאייר:
משתמע מההודעה של חברת האם שג׳קרמאייר לא עמד בהחזרי תשלום לבנק וביעדים שהוצבו לו. מה שמרמז שהחברה בקשיים כלכליים ולא מהיום. אם הגענו לסיום חוזה תחת תנאים מקדימים, יש להסיק שמדובר בתנאים שהוצבו בתחילת המשבר ושזה ממש לא חדש.
שינויים נוספים נעשו בחברה קודם להודעה הזו אשר דיי העידו, לחדי האוזן והעין, לעתיד לבוא.
למרות המצב, ג׳קמאייר ומשפחתו עדיין מחזיקים במניות החברה וכנראה שעדיין יסתובב במשרדי החברה.
חברה חלוצה – איש מלא תשוקה
ג׳קמאייר הוא לא איש לזלזל בו והוא איש אשר חולק עם כולנו תשוקה אמיתית לתחום.
אך לפעמים תשוקה לחוד ועסקים לחוד.
חברת פאנטק פרצה לתודעה, כמו הרבה חברות בתחום הסימולטורים, בחסות הקורונה. אז, הפך תחום הסימולטורים למודע יותר ודרש ציוד איכותי יותר. בהשוואה לאופציות שעמדו בפני הצרכן הבסיסי, פאנטק היו לפסגת השאיפות כאשר זו הציעה הגאים בטכנולוגיה מתקדמת עם פיצ׳רים שעדיין לא נראו בתחום – בטח לא בארץ ובטח לא אצל הצרכן היום יומי. מנועי דיירקט דרייב, חישוקים איכותיים ומציאותיים. יחד עם התאימות לקונסולות פאנטק הובילו את התחום בכל מה שקשור לשלב ב׳ עבור סימרייסירים.
מיותר לציין שפאנטק קיימת הרבה לפני הקורונה והקריסה שלה מאכזבת ועצובה אשר משאירה מאחוריה 26 שנה של פיתוח ועבודה.
מההגה הראשון שיצא בשנת 1998 אשר נראה כמו צעצוע בסטנדרטים של היום ועד להגה האחרון של החברה אשר העלה ציפיות ומציין את גודל האכזבה מהחברה עם חוסר יכולת של החברה לספק את הדרישות.
פאנטק לא מאן 1998
השיא אפוא היה כאשר פאנטק הוציאו את ה CSL DD והצליחו להלהיב את קהל הצרכנים עם הגה DD ראשון אשר מונגש לנהגים בעלי תקציב שפוי.
אבל עם ההצלחה בא גם סינוור חזק מאד של אור הזרקורים אשר העלים מפני ההנהלה את ההתנגשות החזיתית העומדת לבוא.
יהירות, חוסר הקשבה וללא מבט במראה האחורית
מעבר להתנהלות כושלת בנושא הייצור פאנטק ניסתה להתנהל עם מעט מפיצים בעולם ובכך, ללא קו ישיר לשירות וללקוח. דבר שהוביל לכך שפאנטק נתפסה כחברה עם מענה לקוי ושירות לקוי.
אמנם החברה אכן עשתה צעד חשוב בכל הנוגע להנגשת התחום אך היא רכבה על גל ההצלחה קצת יותר מדי.
ללא מבט לצדדים ויהירות, פאנטק קיבלה צלילה לתוך הפניה מהמתחרות שלה ובראשן מוזה.
מוזה התלבשה כמעט על כל הליין של פאנטק וייצרה מענה לאותו קהל יעד עם טכנולוגיה מתקדמת יותר בניה טובה יותר ובמחירים אטרקטיביים יותר.
פאנטק, בנסיון להתמודד עם המצב, מיהרה להוריד מחירים ובכך חשפה את התמחור הגבוהה שלה ביחס לייצור. במקום לשמור על המחירים וליישר קו עם איכות הייצור, החברה הורידה מחירים ובכך הרימה למתחרות והעמידה אותן כמתחרות לגיטימיות ואף טובות יותר. יחד עם הכישלון לראות את הנולד, פאנטק סבלה מכשלים בייצור (בייחוד במנגנון שחרור מהיר) ובשילוב הניתוק מהלקוח כמו למשל, הדרישה של כל לקוח מכל העולם לשלוח הגה לגרמניה למענה במסגרת אחריות יחד עם האכזבות והתלונות שנערמו בכמות – החברה כבר לא יכלה להתמודד עם המצב
פאנטק התעלמה מהתחרות וקיבלה עקיפה בפניה האחרונה
בחודשים האחרונים, בנסיון להציל את המותג, ג׳קרמאייר התראיין למספר ערוצים בתחום בסוג של התנצלות והסבר על המצב. אבל זה היה מעט מדיי ומאוחר מדיי.
גם השיפורים הנדרשים למוצרים הגיעו באיחור.
למעלה משנה לקוחות פאנטק מביטים על חברות כמו סימג׳יק ומוזה ורואים ליין של מוצרים מעוררי השראה.
בפגישה שערכנו לפני שנתיים עם תומאס בגרמניה ובנסיון שלנו להביא את פאנטק לארץ נתקלנו באיש נחמד מאד עם ראש בעננים. זוהי תכונה טובה לחלוצים שבונים רעיון ראשוני. אבל הכישלון שלו להעביר את המושכות למומחים או לפחות להיות קשוב לצרכנים ולתחרות הביאו את החברה למצב שהיא היום.
מאבדת כסף, תמיכה, אמון ואת סבלנות הצרכנים.
תומאס וסאני אבן זהר – מנכ״ל סימסולושיין
הקלף האחרון של פאנטק זה התאימות לקונסולות אבל אם השמועות נכונות, זה לא יהיה בבלעדיותה לעוד הרבה זמן.
אי אפשר לשמוח לאיד כאשר חברה חלוצה כמו פאנטק עוברת משבר אבל יש דרישה לעמוד על שלנו כצרכנים ולדרוש מחברות להבין את הצרכים שלנו במסגרת עולם שמתפתח במהירות.
זה נחמד להיות חלק ממותג שמופיע על גבי מכוניות GT בעולם האמיתי – שהמותג מייצג משהו שאנחנו רוצים ושואפים להיות אבל אי אפשר להשקיע בשם ובסמל ללא תוכן.
אנחנו מקווים לראות את ג׳קרמאייר בנוף של התחום, בתקווה שיעשה לנו סטיב ג׳ובס אולי. ילך להתרעננות ויחזור עם רוח חדשה.
עד אז אני שם את מבטחי בחברה שהוכיחה את עצמה כחברה שעובדת בקו ישיר בינה לבין הלקוח.
מיותר לציין שאני משוחד ויש לי תפקיד נוסף במסגרת המאמר הזה אבל אני עם יד על הלב אומר את זה על פאנטק הרבה לפני שהקמתי את סימסולושיין עם שותפיי.
ואללה אני לא סובל אותם! רציתי להשיג אותם לגבי כמה שאלות לפני קניה מתישהו ב 2021 ומהר מאד הבנתי ששירות לא אקבל מהם!